Wednesday, April 13, 2011

4-0 : Kelantan Tewas Pada Perak


 banyak blog dok citer pasal kekalahan TRW nih...aku pom bila tau je result tuh rasa cam alamak! Apa dah jadi ngn TRW nih? 4-0 tuh.....apahal ni bhai? sebelum ni okay je...Di mana masalahnya tuh? Di mana silapnya tuh? Dari tangga pertama liga terus jatuh ke tangga ke 4...Adoiyai...Ini salah satu berita yg tersiar dlm web:

Perak membuktikan bisa di gelanggang sendiri apabila membelasah Kelantan 4-0 pada perlawanan Liga Super di Stadium Perak, Ipoh. Kekalahan tersebut menyebabkan skuad Datuk M. Karathu terpaksa menyerahkan takhta liga kepada Selangor, yang menang 1- 0 ke atas Felda United di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur.

Lebih malang kekalahan tersebut menyebabkan Kelantan tercicir ke tangga keempat di belakang Selangor, Perak dan Terengganu. Pada pertembungan hangat di Ipoh, anak buah Norizan Bakar garang apabila meraih gol pembukaan seawal minit kelima menerusi gerakan solo Mohd. Fazrul Hazli Kadri.

Gol awal itu menyemarakkan pasukan tuan rumah sehingga menghasilkan jaringan kedua pada minit ke-29 menerusi kerja keras Akmal Rizal Ahmad Rakhli, yang melakukan hantaran dari sebelah kiri sebelum disambar Mohd. Shafiq Jamal yang menewaskan penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat. Perak memadam semangat Kelantan melalui gol ketiga menerusi rembatan jarak jauh Akmal Rizal pada minit ke-80.

Pemain kontroversi, Razali Umar Kandasamy yang masuk selaku pemain gantian, menambahkan derita Red Warriors menerusi jaringan terakhir Perak, dua minit kemudian. 

credit to:



 Apa Kata Aku Hah ::::

rasa nak marah pun ada sebab prestasi yg tak konsisten...rasa bertambah marah jugak sbb kt fanpage The Red Warrior Network punyalah beria siap wat poll lagi berapa gol Kelantan akan belasah Perak...Dengan headline "Malah nok kecek besar. berapo result male ni? " Tp sebenarnya mmg kita sbg peminat TRW telah dengan riak dan takburnya mengatakan kita akan membelasah Perak dengan teruk mlm td. Sedangkan hakikatnya kitalah yg telah dibelasah sebegitu teruk skali dengan jaringan 4 gol berbalas 0. 

I'm not trying to judge the players but as a fan im a little bit disappointed with such performance. Sebabnya aku tahu TRW mmg hebat and mungkin juga boleh dikatakan mustahil untuk kita ditewaskan dengan jaringan sebanyak itu tanpa langsung menjaringkan gol untuk sebarang mata pada team Kelantan...

Ufff! Jadi di mana silapnya permainan mlm td hingga TRW tersungkur? Apakah kerana kita sebenarnya over confident lalu membuatkan kita memandang enteng pada pasukan lawan? Apakah kerana kita berasa kita sudah hebat hingga kita rasa kita tidak perlu bimbang dengan kehebatan pasukan Perak? Entahlah...

Aku rasa cm aku ni da jadi wartawan sukan plak...Hohoho..Bukan apa tak kira la Kelantan kalah ke apa ke aku still sokong lagi..Tak de mende la pasal malam td sebab kalah menang adat pertandingan. Cuma kita perlu wat post mortem  utk selidik di mana silapnya TRW....

Ader juga la yg komen katanya Khairul Fahmi dah tak releven lagi dlm TRW sbb cara dia cm dah tak bersungguh lagi. Puncanya aku pun tak tahu. Dan aku kalo boleh tak nak komen pasal ni sbb previously aku da komen ttg fenomena TsuFahmi dlm post aku sebelum ni slps Malaysia menang Piala AFF. Aku dah ckp da jgn bagi terlampau byk exposure pada pemain dari segi populariti sbb takut nyer nnti bila pemain kejar glemer, prestasi entah ke mana...Begitulah lebih kurang...hahaha..Malas nak citer balik benda yg sama..Hohoho...


Apa pun, aku masih ngefan sama TRW...And of course aku akan ke KL utk tgk game Kelantan v Selangor 13/5/2011 ni..Hehehe...Jadi sama2 la kite teruskan slogan "Gomo Klate Gomo" sambil kita renung2kan dan selamat beramal.....

No comments:

Post a Comment