Monday, November 14, 2011

Kawen : MATERIALISTIK @ REALISTIK?

 

Sape yg xnak kawen? Setiap manusia pasti impikan perkahwinan bila tiba masanya.
Kadang2 budak kecik pon dok berangan kawen masa men pondok2…
Even GAY & LESBIAN
pun teringin nak kawen ngn pasangan masing2..


(whatever)

Bila umo da mencecah 27 nih org kata mmg selayaknya utk kawen..
Angka 27 tu pada pompuan ibarat da nak jadi ANAK DARA TUA la kalo xkawen2 lagi…


Ohhh pleeeezzzz…
hentikan stigma itu okay..

Zaman skang ni xpayah la nak ckp kalo umo da lebih 25 tu dh jadi ANDARTU
Skang ni zaman millennium..bukan zaman NEOLITIK..

TETAPI
PERKAHWINAN ni bukan semata2 AIRLIUR shj ye…

Bagi aku dlm PERKAHWINAN ni bukan perlukan CINTA jerrr…
Secara LOGIK & PRAKTIKAL nyer
Dlm kehidupan ni kita juga perlukan MATERIAL utk MELESTARIKAN hubungan..

Bagi aku, dlm menjamin kebahagian hidup DUA MANUSIA
 Kena ada 3 BENDA
selain cinta..


IAITU: 
1. AGAMA yg menjadi PEMBIMBING 

  1. 2. KERJAYA yg KUKUH

    (aku tak mintak calon suami tu ANGKASAWAN @ CEO PETRONAS, tp biar yg ada jaminan)
       
    3. KEWANGAN yg KUKUH
(aku tak mintak dia ader duit JUTA2 dlm BANK cuma nakkan kewangan yg stabil)

Bila kita ader kesemua ni..
BERKAT dari KESABARAN & TOLAK ANSUR
Rahmat dari YANG ESA
Pasti kita akan BAHAGIA..Insya Allah


Org mungkin boley kata AKU ni MATERIALISTIK
TAPI aku kata AKU NI REALISTIK
Bercinta pun biarlah secara LOGIK & PRAKTIKAL

 
Dlm kehidupan yg serba perlukan duit ni..
CINTA saja tak cukup!



Kowang jgn nak menipu sgt la kan
Kalo nak kata duit tu xpenting..
HELLOOOOOOOO…

Nak pegi detim pun kena guna duit..


Nak jln2 tuh nk kena isi minyak kete..


Pastu nak gi tgk wayang..

Pastu nak pegi makan KFC @ MC'D..


Semua tu guna daun betik
ke???




So basically...
Benda2 tu semua yg boleh buatkan aku yakin utk kawen

As for now,
Aku nak kumpul duit byk2 dulu..

(Sbb aku ader wedding dream aku sendiri)


Aku nak bantu FAMILY dulu…


Nak kukuhkan KERJAYA yg baru mula nak MENAPAK nih



Pastu get PREPARE
MENTALLY & PHYSICALLY
Utk berkahwin
Dlm masa 2 @ 3 TAHUN lagi
USIA?
Bukan lagi penghalang..
Bak kata RITA RUDAINI

No comments:

Post a Comment