Wednesday, August 4, 2010

Kesengsaraan menyiapkan video....

huh....utk program anjuran Kementerian Pembangunan Wanita di Gua Musang 7/8/2010 ni kiteorang bdk cham ni kena sediakan satu drama yg mengisahkan kesengsaraan wanita dan bagaimana untuk menyelesaikan masalah rumahtangga dengan cara yang betul mengikut undang-undang....

alkisahnya, aku dpt le watak ibu mertua+editor utk wat vid tu guna movie maker sbb ramai yg tak reti guna benda alah tu..aku pon xkisah...memandangkan aku cuti ahad dan senin so watak tu digantikan Zai...aku xkisah sbb bila aku tgk vid tu dia memang seswai...hahahaha

dan semalam aku dpt la vid2 tu utk di edit..malam td aku memulakan keje2 sbg editor yg xbertauliah menggunakan pc aku yg dah bengong tu sbb nak buka apa2 prog kena guna task manager [desktop langsung xde pape, taskbar pon ilang]....da la komputer tu time2 edit la wat bengong nak hang la apa...aku siap bukak RAM dia tu pastu gosok dia punya cip tu then pasang balik baru okay [cara yg bdk engine ajar aku kalo komputer bengong ^ ^]

dlm laptop aku plak movie maker tu xley guna sbb hardware tak support menatang haram apa ntah...da kol 12 lebih tp xsiap lagi..aku mananya spek xpakai, lens tak pakai...wat keje pon sampai salah taip la [nsb bek adik aku tegur nape aku guna tanda = yg sepatutnya -] laptop tu plak aku guna utk convert format vid tu pada avi sbb muvi maker xsupport mp4 [menatam!]

aku da fedap so aku pun on9 tenet and donlod muvi maker utk vista...nak donlod pon makan 1/2jam sbb tenet bengong slow gila babeng....da habis donlod tu nak kol 1 kot..pastu baru aku start edit balik sumer dan masa tu da pukul 4.30pg...O_O'

boley je aku nak edit cmtu je tp xbest la sbb Encik Adhan nak tgk arini...yg RAW pon okay tp aku ni kan sume benda nak kena perfect...[perfectionist la sgt kan T T] so aku da edit sume tu masukkan lagu ala2 kadar je...sbb nak present arini nanti aku akan kemaskan lagi vid tu..

igt nak letak dlm blog tp xdpt la plak..cis pe brg xley upload bagai la kan time2 cmni...T  T


No comments:

Post a Comment