Thursday, December 15, 2011

Kecemasan :: Papa Terbakar!!


Semalam...
Umo aku baru 27 tahun 1 hari..
Everything was fine..
And im prepared for going on a DATE..
since sum1 nak banje makan for my besday

BUT..
At 5.45 p.m
My phone playing the tone Ahora Quien by Marc Anthony


Dekat skirn tulis Umahku Surgaku


Aku angkat...suara adik aku Nadia...

Nadia: Angah katne?
Aku: Ofis la..nape?
Nadia: Papa nih..tadi bakar sampah pastu meletup dan kena sambar api kat muka
Aku: Hah??? Camne boley jadi cmtu?
Nadia: Entahlah, rambut, misai kena api...muka pedih2..Ayah Ngah anta gi klinik..Mama nangis tengok rambut and muka papa..


Aku diam jap..
Time tu aku tak tau nak gelak ato sedey...
Tapi Nadia pun nak tergelak gak..
So aku bajet nothing serius...
Hopefully...


Aku pun siap2 nak balik...
DATE kensel...
Amek fail sebab esok ader kes kt mahkamah..
Aku pun xdelah nak rush sangat sbb 
Nadia kata xserius sangat...

Aku bawak kete kencilk tu cm biasa..
80km/j to 90km/j


Dlm dada ni ttp berdebar2..
Asek belek fon je kot2 Nadia kol ke pe...


Until....
Sampai simpang trafik lite Tendong...
Henfon bunyik lagi...
Umahku Surgaku...

Nadia: Dok katne?
Aku: kt simpang tendong..Kenapa?
Nadia: Papa kena bawak pegi Hospital Pasir Mas..
Aku: Hah???
Nadia: Cepat balik nak pegi hospital plak


Trafic lite ijau aku terus pecut...


but not TOO FAST la...
Sampai kat Lemal tu dari jauh aku nampak ader ambulan


Jantung ni makin berdebar2..
It can't be SERIOUS right?
Itu je yg bermain dlm fikiran aku...
COME ON..
I just celebrate my 27th birthday...

Sampai umah, adik2 aku da siap..
Mama aku da kt spital...
Aku tak masuk umah
Terus bawak adik2 gi spital..

Sampai je kt kawasan kecemasan tu..
Punyalah ramai orang..
Mana dgn berdebar2nya

Masuk tengok Papa
Dan bila nampak Papa...


He was SOOOO FINE...
and I'm SOOOO RELIEVED
Cuma nurse tu masukkan air..
amek darah utk further check up..
muka papa aku da penuh ngn krim sbb muka dia pedih..
Lama gak la menunggu sblm doktor datang...

dari 6.30 sampai ke pukul 9 lebih tunggu untuk settle sume...
Makcik, pakcik, sedara mara sumer datang..
sumer dok ingat SERIUS..
masalahnya Mak Ngah aku tu EXAGGERATED..
Dia pun terkejut gamaknya..Hehehe..

Walo apa pun,
THANKS TO ALLAH
Papa okay...xde pape..
SYUKUR sbb kami semua masih ada kesempatan
untuk terus bersama PAPA


Ya Allah,
semoga kau panjangkan umur kedua orang tuaku
agar aku dapat berbakti dan berjasa kepada mereka
agar aku dapat memberikan kebahgiaan kepada mereka..
Kau peliharalah mereka berdua...lindungilah mereka berdua
Sepertimana mereka telah menjaga dan melindungi aku selama ini..
Amin Ya Rabbal Al-Amin..

P/S: SEBELUM BAKAR SAMPAH TOLONG TGK DULU ADER TAK TIN2 YANG MERBAHAYA MACAM RIDSECT, DEODORANT, AND PERFUME...


No comments:

Post a Comment